Hollanninpaimenkoira kokemuksia

23.03.2011 15.48

Hollanninpaimenkoirat - Suomi24 Keskustelut. Omistajan kokemuksia? Hei! Olen hankkimassa harrastamiseen (esim. agility ja/tai toko) koiraa ja pitkäkarvainen hollanninpaimenkoira miellyttäisi tällä hetke.. En löytänyt haulla tälläistä keskustelua, tai sitten vain en osaa hakea ?

Erot sakuun? - Hollanninpaimenkoirat - Suomi24 Keskustelut. Kuinka hollanninpaimenkoira eroaa luonteeltaan saksanpaimenkoirasta? Onko holsku yhtä puolustushaluinen ja epäsosiaalinen kuin saksanpaimenkoira?. Kiinnostuin tästä rodusta, kun surffailin petsiessä. En ole koiraa hankkimassa, mutta joskus tulevaisuudessa holsku kiinnostaisi todella paljon, käyttö-ominaisuuksiltaan ja muutenkin. Kiinnostaisi tietää, millaisia koiria nämä ovat (enemmän henk. kohtaista tietoa, yleistietoa olen jo lukenut.) Tiedän kyllä, että koirat ovat yksilöitä, mutta tällein laajalta alueelta etsisin tietoa (:

Hollanninpaimenkoirat - Petsie. Hollanninpaimenkoira Hankikoira. Käyttötarkoitus. Hollanninpaimenkoira on Alankomaista kotoisin oleva paimenkoirarotu, joka pitää sisällään kolme eri karvamuunnosta: pitkä-, lyhyt- ja. Uuuuu uusi rotuvillitys: Hollanninpaimenkoira. No itse voin kertoa Pk holskuista jotain omakohtasia kokemuksia mitä Jadonin kanssa olen saanut.. Eniten tykkään lyhyt- ja pitkäkarvaisista, ehkä jos joskus otan niin lyhytkarvanen olis se mun juttu.

23.03.2011 16.08

Hollanninpaimenkoira Hankikoira. Käyttötarkoitus. Hollanninpaimenkoira on Alankomaista kotoisin oleva paimenkoirarotu, joka pitää sisällään kolme eri karvamuunnosta: pitkä-, lyhyt- ja. Uuuuu uusi rotuvillitys: Hollanninpaimenkoira.

Sadun esittely sekä koirat ja kissat » Koirakouluhau. hollanninpaimenkoira, uros; oli aina valmis, 100-lasissa kiitävä Salama Santeri. Vaikka minkäänlaista kokemusta eikä käsitystäkään paljon rodusta ole, niin ulkonäkö ainakin viehättää suuresti ja luulempa sit että sitä luonnetta ja käyttö-ominaisuuksiakin löytyis. Pitää perehtyä vielä tarkemmin.

http://shelttimeininkia.blogspot.fi/
23.03.2011 16.21

Koirat.com - Hollanninpaimenkoirat. Olisi kiva jakaa kokemuksia näistä raitapaidoista! :) Kk hollanninpaimenkoira -10 Lk hollanninpaimenkoira -13 Siirry sivulle: 1 2 3. No itse voin kertoa Pk holskuista jotain omakohtasia kokemuksia mitä Jadonin kanssa olen saanut. Kysyy pois niin kerron mitä tiedän :D

Haaveissa hollanninpaimenkoira Keskustelu Kaksplus. Kenellä on kokemusta kyseisestä rodusta? Paljonko sellainen maksaa? Millainen koirarotu on? Haaveissa olis joko karkeakarvainen tai sitten.... Luonnetta löytyy, sen voin suoraan sanoa. Käyttöön löytyy myös mutta siitä saa joku muu kertoa. Me ei nimittäin pahemmin mitään harrastella sen enempää kun kotioloissa.

23.03.2011 17.19

Suomen Hollanninpaimenkoirat ry holsku. Suomen Hollanninpaimenkoirat ry on pieni, mutta aktiivisesti toimiva rotua harrastava yhdistys.. Ite oon kans nyt useamman kuukauden kattellu holskuja sillä silmällä, erittäin kiinnostunut niistä olen ja oonkin paljon kysellyt aivan omistajilta holskuista.. Ja kaiken netistä irtisaaman tiedon olen sisäistänyt itseeni, mutta tuntuu että sen verran harvalukuinen rotu ettei tietoa kovin helposti löydy. Mutta miellyttää kyllä mun sekä silmää että öö.. no kaikki muukin miellyttää! :)

Valkoinen paimenkoira lapsiperheeseen? Keskustelu Kaksplus. Kokemuksia kaivataan? Sopiiko ekaksi koiraksi ja tuleeko toimeen lapsien kanssa? Tai kai tulee kun pennusta asti tutustuu. Mutta mimmonen.... Itse en nyt luultavasti olen useaan vuoteen vielä koiraa hankkimassa ja sittenkin vasta riippuu vähän millaisiin harrastuksiin innostun ja mihin on parhaimmat mahdollisuudet jne.. Mutta, mäkin innokkaana luen tätä palstaa!

Rakkaus on musta ruskein merkein<3
23.03.2011 17.29

Hollanninpaimenkoira - Wikipedia. Hollanninpaimenkoira on koirarotu, josta on kolme karvamuunnosta: karkeakarvainen hollanninpaimenkoira; lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira; pitkäkarvainen. Mä elän sellaisessa käsityksessä, että pitkätukat ovat "kotikoiria", lyhytkarvaiset taas enemmän sopivia harrastuksiin. Suurin osa niistä holskuista jotka olen tavannut (7/9) on ollut sekopäitä rähjääjiä - voi olla että mulla on ollut huono tuuri tai olen törmännyt niihin ongelmaisiin, mutta olen kuullut samaa virttä muiltakin holskuja silloin tällöin nähneiltä. Tosin ne kaksi jotka olivat siivosti suu supussa, olivatkin sitten tosi kivoja (ongelmakoirakouluttajan omistamia, tokokurssilla makoilivat ilman remmiä sivussa ihan rauhassa kun muut hilluivat naksuttimien ja koirien kanssa menemään samassa tilassa, mutta olivat heti valmiita näyttämään esimerkkiä kun omistajansa niin halusi).

Kennel Hevossaaren - Lk Hollanninpaimenkoirat. kuva Satu Vallenius. D pentue syntyi 7.5.19 2 poikaa ja 5 tyttöä. Kaikille pennuille on koti jo varattu <3. KIITOS mielenkiinnosta kaikille . Tai siis, tottakai ne pitkätukatkin vaativat tekemistä, mutta niissä ei ole ihan samaa harrastuspotentiaalia kuin vaikka belgeissä. Ulkonäöltä hyvin samankaltaiset rodut, sisällöltä hyvin erilaiset, ja tottakai yksilöissä on eroja! Ja esim toi Jadon on ihan kiva koira ;) Hyppiminen taitaa olla rotuun sisäänrakennettu ominaisuus..

. Hollanninpaimenkoira rotuna jakaantuu kolmeen eri karvanmuunnokseen karkeakarvaiseen, lyhytkarvaiseen ja pitkäkarvaiseen. Suomeen rekisteröidyistä. Ja sit ei tartte kenenkään ottaa nokkiinsa ja kuvitella, että luen kaikki holskut "sekopää rähjääjä" -kategoriaan. Niihin vain olen tosiaan törmännyt enemmän kuin kivoihin, valitettavasti.

23.03.2011 18.01
MInä myös tykkään holskuista paljon ja luultavasti sellaisen joskus hankin. Ei tosin ole paljon kokemusta koko rodusta, vielä.
http://tuiskun.blogspot.com
23.03.2011 18.13
Oma näkemykseni ainakin verrattaessa esim. belgeihin ja sakuihin Pk-puolella, tottisosuuksista holskuilla tulee vähemmän pisteitä. Näin yleistäen! Voisiko sitten sanoa että vähemmän miellyttämisenhalua.
Muokattu viimeksi: 23.03.11 18.13
On jo pitkällä jos ymmärtää, että vika harvoin on koirassa.
23.03.2011 18.25

Raidoilla tai ilman - raitanaama. A blog about dog training and breeding. Interests: Dutch Shepherd and Belgian Malinois.. Rähjäämisestä voin tosiaan sanoa sen verran että sitä holskut tekee. Todella monelle holskulle tää remmirähinä (joillakin myös muu rähinä) on ainakin yleinen juttu. Jadon kuuluu myös kategoriaan remmirähjääjät. Leikkauksen jälkeen on kyllä vähentynyt tämä käytös ja päästään kyllä ohi ilman suurempia ongelmia. Itse en ole kyllä törmännyt "sekopäisiin" rähjääjiin, vielä. Varmasti näitä on kyllä kun tosiaan taipumusta rähinään näillä.

Kokemuksia - Lemmikkihotelli Doggies & Kitties. Hollanninpaimenkoira Raikun (ikää 2 v) elämän ensimmäinen trimmaus sujui erinomaisesti :) Erinomaista palvelua, tulemme toistekin!. Lk holskut on joo tosiaan parempia harrastaessa. Niillä enemmän miellyttämishalua ja tosiaan tuota potentiaalia. Paremmat hermot myös... Esim. Jadonilla on todella huonot hermot. Se ei kauaa jaksa keskittyä. Sen takia meidän treenit onkin todella lyhyitä ja pitää lopettaa kun koiralla on mieliala huipussaan, muuten se kyllästyy ja alkaa kokemaan treenin epämiellyttäväksi josta seuraa sitten taas tekemättömyys.

Belgianpaimenkoira Hankikoira. Hollanninpaimenkoira. Lisää vertailuun. Beaucenpaimenkoira, beauceron. Lisää vertailuun. 1 pentu. Australianpaimenkoira. Lisää vertailuun. Valkoinenpaimenkoira.. Hyppiminen on joo myös holskuille ihan rotuominaisuus :D

HOLLANNINPAIMENKOIRA DUTCH SHEPHERD Kare-saran. hollanninpaimenkoira dutch shepherd. w-pentue 2000; x-pentue 2002; y-pentue 2007; z-pentue 2008; Å- pentue 2010; Ä-pentue 2012; Ö-pentue 2012; a-pentue 2013. Holskut kuuluu mun mielestä siihen kategoriaan että ne ottaa paljon mutta antaa myös. Niiden kanssa saa tapella ja heikkohermoselle/huumorintajuttomalle omistajalle en suosittelisi. :)

23.03.2011 21.50

Pentu lensi laumaan - #hulluholskun elämää - Vuodatus. Tässä on hartaasti odotettu ja suunniteltu tapaus, sijoitusnarttu Vasti. Rodultaan pentu on lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira. Haaveideni koira.. ^ Jostain mä olen kai jollain ihmeellisellä tavalla lukenut tästä remmirähjäämisestä, että olis jotenkin vähän yleisempi holskuilla (: Vaikka pennusta asti sosiaalistamalla saa pois. Itteä kiinnostais tuo tokoilu, mahdollisesti suojelu ja nää jäljet yms. Näyttelyissä vois käydä, mutta näyttelykoiraksi en todellakaan ottaisi, siihen on luotu nää pienemmät seurakoirat.

Rodusta - LK HOLLANNINPAIMENKOIRAT. kuvissa Lotta ja Eka. Rotu ei kuulu PEVISAAN. Holskuja on kolme eri karvamuunnosta: lyhyt-, karkea- ja pitkäkarvainen. Meillä on kokemusta lyhytkarvaisesta.. Jos joskus holskun hankin, lyhytkarvanen olis mukava. Ne on mun mielestä tosi kivan näkösiä, ja jos on nyt vähän enemmän miellyttämishalua kuin pitkäkarvaisilla, vaikka poikkeuksia löytyy. Ja vielä ettei tule väärinkäsityksiä, en ottaisi holskua (lyhtkarvaista) sen takia että se vaan on kivannäköinen (=

23.03.2011 21.55

Hollanninpaimenkoira Archives - Ignitia. Tagged C-pentue, Hollanninpaimenkoira, Pentuesuunnitelmat, Vasti. Jälleen pohdintaa By Anni 19/06/2018 19/06/2018 C-pentue, Hollanninpaimenkoira, Kasvatus, Pentuja. Itselleni tulevaisuudessa lk holsku tulossa kun elämäntilanne alkaa periksi. Joskus olen tänne petsieenkin pitkän sepustuksen kirjottanut miksi juuri holsku mutta jos nyt näin lyhennetyksi sanoisi niin miellyttää minua käyttöominaisuuksiltaan, luonteeltaan että ulkonäöltään + omaa ne pk-oikeudet.

Shetlanninlammaskoira - Wikipedia. Shetlanninlammaskoira eli sheltti on pienikokoinen, luonteeltaan iloinen ja tarmokas koirarotu. Se sopii sekä perhe-, harrastus- että näyttelykoiraksi lähde? ja. Lk sen takia koska itselleni on sellainen kuva jäänyt että pk on yleisimmin enemmän arkoja (tai siis pk:sta löytyy enemmän niitä arkoja yksilöitä) ja lk sopisi paremmin siihen pk-harrastamiseen jota juuri haen.

Kerro kokemuksistasi - Mush - mushbarf. Moni raakaruokaa harkitseva etsii muiden kokemuksia internetistä. Halusimme auttaa aloittelevia MUSHaajia kokoamalla sivuillemme raakaruokakokemuksia. Auta muita. Kasvattajatkin on jo katsottuna tulevaisuudessa sitten, yhdelle jo sähköpostia laittanutkin ja hieman alustavasti kysellytkin. Holskuhaaveet vaan vähän nyt siirtyi mutta eiköhän niitä holskuja ole olemassa parin kolmen vuodenkin päästä :)

23.03.2011 21.56
Itseänikin joskus kovasti lk holsku kiinnostaisi (:
23.03.2011 22.09

Lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira Koira - Mush. Lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira Koira. BARF-kokemuksia ja tarinoita raakaruokintaan liittyen; Raakaruokinta tutuksi: Barffauksen aloittaminen;. Rotu johon olen rakastunut, vaikka tälläinen 'ad/hd-sähläri' bitch oma yksilö onkin ollut, mutta siinä on jotain niin paljon rakastettavaa, etten vaihtais pois.

Terrieri ja paimenet: Romeo eläinlääkärissä. Pk hollanninpaimenkoira Romeo.. Omistavat varmaan jonkun ninja-geenin, tämä(kin) kova hyppelemään, lähinnä kivillä, puilla, jollain konkreettisella - ei niinkään pahemmin kuin joku Jadon ;D
Nllä löytyy tekemisen intoa ja halukas oppimaan uutta, käy kyllä aika nopeasti ylikierroksilla ruuan eteen. Mutta ollut mulle hyvä temppuilukaveri, innokas.

Koirarotujen hinnat - Sivu 4 - Petsie. Hollanninpaimenkoira, lyhytkarvainen 800-1000. Itse en ole harrastuksia aloittanut, vaikka tähtäimessä on agility (jota ollaan kyllä itseksemme yksi kesä, yhdellä radalla testattu ja josta molemmat nautti täysillä, vaikka silloin ei kaikki ollut vielä hallussa/tiedossa).
Varmaan holsku tulee olemaan tulevaisuudessakin, vaikken mikään himoharrastaja olekaan, tämä vaan tuntuu jotenkin kivalta rodulta mulle.

Muokattu viimeksi: 18.05.12 02.15
23.03.2011 22.25
Sissi kirjoitti:

Halti World - YouTube. Halti is a Finnish company specialized in products for active, curious and demanding outdoor enthusiasts, who value functionality, quality and design. www.ha.... panosteiitti - Ketunpojan kolossa. ajatuksia belgianpaimenkoira Evidensia Helsinki hollanninpaimenkoira Hupsu Hupsun äänell. "Vaikka pennusta asti sosiaalistamalla saa pois. "

. Onko kellään kokemuksia miten holsku ja terrieri tulee juttuun? Minulla 7vuotias leikattu russeli uros kotona, hyvin topakka mutta äärimmäisen selväpäinen tapaus.. - Hehe, ei me saatu. Kovasti treenitään vieläkin vaikka kuinka on sosiaalistettu,tehty ja touhuttu,opeteltu, kokeiltu kaikkea, ongelmakoira koulussa käyty... ;) Voi toki olla vaan yksilöstä kiinni. Eikä Jadon siis tosiaan ole pahimman luokan rähisiä, omasta mielestä voisi vaan jättää turhat mölyt pois. NOH me jatketaan treeniä, nuori koira kyseessä kuitenkin vielä ;)

24.03.2011 13.37
Sissi kirjoitti:

panosteiitti - Ketunpojan kolossa. ajatuksia belgianpaimenkoira Evidensia Helsinki hollanninpaimenkoira Hupsu Hupsun äänell. "Vaikka pennusta asti sosiaalistamalla saa pois. "

Jadon kirjoitti:
- Hehe, ei me saatu. Kovasti treenitään vieläkin vaikka kuinka on sosiaalistettu,tehty ja touhuttu,opeteltu, kokeiltu kaikkea, ongelmakoira koulussa käyty... ;) Voi toki olla vaan yksilöstä kiinni. Eikä Jadon siis tosiaan ole pahimman luokan rähisiä, omasta mielestä voisi vaan jättää turhat mölyt pois. NOH me jatketaan treeniä, nuori koira kyseessä kuitenkin vielä ;)

Koirat.com - Harrastuskoira rivitaloon.. -Kokemuksia aiemmin kultaisistanoutajista sekä saksanpaimenkoirasta. -Hollanninpaimenkoira-Picardienpaimenkoira-Pyreneittenpaimenkoira-Bokseri-Hovawart. Aijaa, heh. Mietin, että pitäisköhän siihen kirjoittaa sittenkin että on mahdollista saada pois.

24.03.2011 15.53
Ehkä joo parempi ilmasu se ;)
24.03.2011 20.46

Lutikkaongelma ei laannu - Suomeen saatu jo oma, leviävä kanta Yle. Hollanninpaimenkoira Rion pitkä kuono nuuhkii sohvakaluston saumoja. Ohjaajan piilottama lutikoita sisältävä putkilo löytyy ja koira kohottaa toisen. Tällein ohimennen heitettynä, miten nää holskut yleisesti ottaen pärjää näyttelyissä/tokossa ? Kun on aika tuntematon rotu, miten tuomarit " ottaa vastaan " holskun, vaikka BIS kehässä ?

Lohdunkantajat: Oikoteitä vai oppipolkuja?. Valokuvaajana haluan kehittyä jokaisen ruudun jälkeen. Kuva, joka on otettu 3. maaliskuuta, ei enää 5. toukokuuta ole mitään mitä se otto- ja.. Entäs Tokossa, miten hyvin on pärjännyt ?

24.03.2011 22.43

Koirat.com - Huonot kokemukset koirista. Etsin haullakin, mutta en löytänyt vastaavaa ketjua. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla muidenkin huonoja kokemuksia koirista tai jos on edelleen varautunut.. Mun käsityksen mukaan holskut pärjää ihan hyvin näyttelyissä jos tuomari tuntee rodun. Suomalaiset tuomarit on tosi tiukkoja näiden suhteen, tiedä onko se sitten juuri sitä että kun ei rotua tunneta vielä niin hyvin suomessa.

Zero ja Kiki treenaavat: Tuhat ja sata kysymystä. No kyl parasta on se, että koiralla ja itellä on kivaa. Kun koira silmät loistaen kiitää ympäriinsä ja heittelee narupalloa ympäriinsä onnellisena, niin ei.. Tokoissa ja muissa lyhkärit pärjää. On toki hyviä pk holskujakin tokoissa ja muissa mutta noin tilastollisesti Lk:t pärjää paremmin. Karkkareista ei mulla ole hajuakaan joten... :D En oo kyllä pahemmin niitä oikeen missään nähnyt. Ilmeisesti niitä on enemmän ihan työ koirina.

25.03.2011 09.25
Okei, jostain mä olenki kuullu, että tuomarit jotka ei tunne holskuja, niin vierastaa niitä.
25.03.2011 09.44
Saisiko noita tilastoja, miten holskut (lk:t ja pk:t) ovat pärjänneet tokossa ja muissa? että pystyisi vertaamaan lkta ja pkta.
25.03.2011 12.50

KoiraNetistähän noita näkee.

. Tagged C-pentue, Hollanninpaimenkoira, Pentuesuunnitelmat, Vasti. Jälleen pohdintaa By Anni 19/06/2018 19/06/2018 C-pentue, Hollanninpaimenkoira, Kasvatus, Pentuja.. Esimerkkinä tuloksia tokosta vuosilta 2000-2010 : klokhuis kantoor leonoor & dedee pfeiffer

Nälkä lähtee syömällä, vaimo juomalla ja mies koiralla.
26.03.2011 20.31

Puutarha.net - Kotipuutarhurin eläimet - Apua koirarodun valintaan. Karkeakarvainen hollanninpaimenkoira! http://www.holsku.fi/ Onko kokemuksia kessusta? katajanmarja (1358 kpl).. Hollanninpaimenkoirasta löytyy tietoa täältä mm. täältä rima horton

Tric ´n Brindle: Nivelvaivoista. Tällä kertaa tuloksissa oli myös yllätyksiä. Nyt vasemmasta kyynärästäkin löytyi sen verran muutoksia, että tulos kyynärien osalta oli 1/0. Kannattaa tutustua rotuun ennen sen hankintaa. Ei sovi ensimmäiseksi koiraksi.

26.03.2011 20.58
^ Miksi ei sovi?
26.03.2011 22.04
Nita kirjoitti:
^ Miksi ei sovi?

Keskustelu - koiranpentu ja pienet lapset. että onko ihan päätöntä ottaa pentu tässä vaiheessa? eli meillä on nyt 2v7kk ja 4kk lapset. kun pentu olis tulossa pienenpi olis n.7kk. mulla on aikasemmin.. Minua kiinnostaa myös, paljon olen nähnyt holskuja ensimmäisinä koirina..

27.03.2011 11.15

Jadon on mun ensimmäinen koira. ;)

Koirat Nettimarkkina. Myydään, Vuokrataan ja Ostetaan koirat. Hanki koirat edullisesti Nettimarkkina.comin valikoimista. Mutta siis joo, ei välttämättä sovi. Mut ei sovi siinä missä kenelle tahansa ei sovi joku koira ekaks. Siitä vaan holsku ottamaan jos hermot riittää ja jaksaa sen kanssa touhuta ja ottaa asioita huumorilla. :--) 

Muokattu viimeksi: 27.03.11 11.18
27.03.2011 20.07

Ruokajuttuja - Ketunpojan kolossa. Raakaruoka olisi niin kivaa, jos vain osaisi. Viima syö Sam's Fieldiä ja lihaa, luita yms, mutta se onkin aina ollut hirveä syöppö, kaikki käy. Miksi ei sovi? (jäänyt puuttumaan sana "välttämättä")

Homekoiria, kiimakoiria ja kaukolämpökoiria - kansanopisto muokkaa. Lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira Kikka ja belgianpaimenkoira-groenendael Moja nuuskivat tarkoilla kuonoillaan,.. Eli vastaan tyttäreni puolesta kun hän täällä näemmä kirjoittelee...

Kennel Dark´un´s hollanninpaimenkoirat. Aivan ihastuttava pentue 4+4 syntyi 13.3.20011 aamuyöstä! Loppujen louksi jouduttiin turvautumaan kiireiseen keisarinleikkaukseen, mutta pennut voivat oikein.....eli olen holskun omistaja. (Jadonin veli Romeo asuu siis meillä..)

Kai Pelkonen Onnellinen Koira. Kai Pelkonen tarjoaa maassamme ainutlaatuisen yhdistelmän vankkaa käytännön kokemusta ja tieteellistä osaamista koirien ja kissojen käyttäytymisen syistä ja.. En jaksa alkaa nyt enempää tässä asiaa ruotimaan, mutta vastaus löytyy esim. lukemalla meidän holskun treeniblogia ( tubifex voeren) tai käymällä meidän kotisivuillamme ( clé usb 320 go)

01.06.2011 14.46

Depressão infantil scielo - tatiloyhunsq. esteratsastuksen sm 2015 ypäjä yksityinen henkilö lainaa rahaa minetti jäätelö hämeenlinna liity jäseneksi kokoomu. Itse miettinyt holskua ja haluaisin mielelläni tietää lisää, joten siitä vain vastailemaan ! :) Jos tyhmiä kysymyksiä tai jotain ihan tyhmiä juttuja, syyttäkää mun auringonpistosta ! :P

Heeler-forum • katso viestiketjua - Pentukurssille?!. Tervehdys! Ollaan vähän suunniteltu Elmon (3 kk) kanssa jonkinlaiselle pentukurssille hakeutumista. Ihan perustottelevaisuutta jne perusasioita ajateltiin että.. 1. Holskujen yleisimmmät terveysongelmat tällä hetkellä?

2. Kuinka sosiaalinen koira holsku on vieraita koiria/oman lauman koiria kohtaan? Enemmän kiipijä vai laumakoira?

3. Onko holsku enemmän 24/7 vilkas häslääjä vai rauhallinen siihen asti, että toiminta alkaa? Miten käyttäytyy esim. kotona, kun mitään ei tapahdu?

4. Onko holsku yleensä ihmistä kohtaan enemmän nöyrä vai dominoiva? Ohjaajapehmeä vai ei?

5. Eri linjojen väliset eroavaisuudet terveydessä, rakenteessa, aktivoinnin/liikunnan tarpeessa ja erityisesti luonteessa?

Hänen olivat linnut - mlanthersq. ecco vaelluskengät kokemuksia Uutisarkisto; pitkäkarvainen hollanninpaimenkoira pentuja P21-2018/2019; rurouni kenshin ova 2 sub español P17-2018/2019.
6. Kuinka paljon ajallisesti holskusi tarvitsee hommia päivittäin, jotta saa ns. tarpeeksi tekemistä? Miten oireilee, jos ei saa?

7. Kuinka kauas omistajasta holskut irtautuu esim. lenkillä? Seuraako sisällä kuin varjo, jos seuraaminen sallittua?

8. Kuinka terävä on keskivertoholsku, ja missä tilanteissa se arjessa näkyy/näkyykö?

9. Onko holsku yleensä enemmän pehmeä vai kova koira ympäristöä kohtaan?

10. Holskun keskiverto luonnetestitulos osa-alueittain?

11. Miksi sinulla on juuri holsku, miksi ei vaikka australianpaimenkoiraa, bordercollieta tai belgialaista?

12. Mikä on mielestäsi haastavin piirre holskussa rotuna?

13. Suurimmat luonneongelmat tämänhetkisessä holskukannassa?

14. Millainen hoidettava on holskun turkki? Takkuuntuuko helposti?

15. Millainen on holskun puolustushalu, näkyykö mitenkään arjessa? Kestääkö kantti tositilanteessa?

16. Miten olet ottanut holskun vartiointitaipumuksen huomioon pennun/koiran kasvatuksessa/koulutuksessa?

17. Jahtaako holskusi jäniksiä, autoja, poroja ym? Kääntyykö käskettäessä jahdista?

18. Onko holskuilla riistaviettiä? Katoaako koskaan jälkien perään?

19. Kuinka holskusi suhtautuu vieraisiin? Ystävällinen, arka, välinpitämätön, pidättyväinen?

20. Sana on vapaa.

01.06.2011 18.25

Hollanninpaimenkoira narttu Nikita ja ja working kelpie uros Enzo. Hollanninpaimenkoira narttu Nikita ja ja working kelpie uros Enzo Hyvinkäältä liittyi juuri Murrenmurkinan teamiin ohjaaja/omistajansa Tiinan kanssa. Habita jyväskylä kokemuksia - calvjinoi. kankaan värjäys luonnonväreillä meillon metsässä nuotiopiiri Soita meille: avril lavigne complicated lyrics español 014 - 620 12. Minä nyt en kauheasti holskuista tiedä, mutta minunkin näkemistäni hyvin monet ovat aikamoisia räyhääjiä ja muutama on tullut ihan koiran päällekin. Mutta ne muutamat joiden kanssa olen ollut enemmän tekemisissä ovat todella mukavia koiria (2x kk ja 2x lk)

Tuotteet - hurtta.com. Hurtta kehittää tuotteita aktiivisille koirille, joilla on halu poiketa polulta ja seikkailla vuoden ympäri sääolosuhteista riippumatta. Vanhempi näistä kk holskuista on todella hyvä mm. pelastuskoirana (samoin sen veli) tokoonkin siitä aivan varmasti olisi, jos omistaja vaan haluaisi kilpailla. Näyttelyissäkin se on pärjännyt ihan kiitettävästi, joskin omistaja ei halua juosta niissäkään ja lopettivat näyttelyissä käymisen kun koirasta tuli suomen muotovalio. Jos itse ottaisin holskun niin mitä luultavammin päätyisin karkeakarvaiseen.

02.06.2011 20.46

Superit sivu 15 Keskustelu Anna. Toivottavasti teille kaikille sopii että alan kirjoittamaan tännekin silloin tällöin, kun tuolla ISOmmasta pesueesta haaveilevien porukasta täytynee... 1. Holskujen yleisimmmät terveysongelmat tällä hetkellä?
- Ömm, varmaan aika samat mitä monella muullakin paimenkoiralla.

Helsingin Koiratrimmaamo. Ensimmäinen Ginga´s pentue syntyi tammikuussa 2016. Koiralaumaani kuuluu mittelspitz, pitkäkarvainen hollanninpaimenkoira sekä lauma saksanpaimenkoiria.
2. Kuinka sosiaalinen koira holsku on vieraita koiria/oman lauman koiria kohtaan? Enemmän kiipijä vai laumakoira?
Tulee kyllä toimeen jos suhde koiran kanssa on kunnossa. Saattaa olla vähän raju leikeissään ja siks ehkä ei ihan koirapuistokoira ole. Riippuu toki myös vähän yksilöstä. Koirapuistoon ei voida J:n kanssa ainakaan ihan tuntemattomien kanssa välttämättä mennä myös senkin takia, että näillä on tätä reviiriviettiä aika paljon, ja aidatulla alueella tulee helposti kukkoilua esiin + epävarma olo koiralle.

Jälleen pohdintaa - Ignitia. Olin suunnitellut sekä tänä vuonna että edellisenä vuonna tuovani ulkomailta narttupennun jalostuskäyttöä silmälläpitäen. Useampi tuontisuunnitelma on.. 3. Onko holsku enemmän 24/7 vilkas häslääjä vai rauhallinen siihen asti, että toiminta alkaa? Miten käyttäytyy esim. kotona, kun mitään ei tapahdu?
Kun tehdään, niin tehdään täysillä. Kun ollaan kotona niin ollaan rauhassa.

Prinzessin leia star wars kostüm - traqvesiaq. pitkäkarvainen hollanninpaimenkoira kennel Asuminen. hyvät kajarit autoon Yleist..
4. Onko holsku yleensä ihmistä kohtaan enemmän nöyrä vai dominoiva? Ohjaajapehmeä vai ei?
Omasta mielestä nöyrä se ei ole. Heittää helposti perseilyks jos ei ole "vahva ohjaaja".

Agilitykokemuksia - Onnenkäpälän ja Har-Min Farmin kuulumisia. Siskokset, Riikka ja Kaisa, tarinoivat kuulumisiaan. Asiasta ja asian vierestä, koskien eläinkauppaamme Har-Min Farmia, joka sijaitsee Siilinjärvellä.. 5. Eri linjojen väliset eroavaisuudet terveydessä, rakenteessa, aktivoinnin/liikunnan tarpeessa ja erityisesti luonteessa?
Pk holskut on enemmän niitä "sohvaperunoita" ja Lk holskut on parempia harrastukseen.

ATE-koira - Onnenkäpälän - onnenkapalan. Pk hollanninpaimenkoira; Pomeranian. Tauro Bernini; Yorkshirenterrieri. antamalla myönteisiä kokemuksia ja elämäniloa. Kotisivut: https://atekoira.jimdo.com..
6. Kuinka paljon ajallisesti holskusi tarvitsee hommia päivittäin, jotta saa ns. tarpeeksi tekemistä? Miten oireilee, jos ei saa?
Meillä riittää jos esim. viikonloppuna hommailee enemmän. Esim pitempi lenkki tms. Kaverin lk holsku taas tarvitsee melkeimpä joka päivä jotain aktivointia tai alkaa piippaamaan ja säheltämään. Meillä jadon oireilee enemmän juuri pihalla perseilynä, ei oikeen jaksa keskittyä = säheltää.

Terrieri ja paimenet: Elämää paimenkoiran kanssa. Koita kuitenkin välttää liian. pelottavia kokemuksia. Hollanninpaimenkoira on rotu, joka tarvitsee itselleen laumanjohtajan, joka asettaa sille selkeät rajat. 7. Kuinka kauas omistajasta holskut irtautuu esim. lenkillä? Seuraako sisällä kuin varjo, jos seuraaminen sallittua?
Ei lähde kauas. Ehkä 5 metrin päähän ja kääntyy katsomaan. Jadon seuraa sisällä aina kun varjo ja osallistuu mielellään kaikkeen... Toisin sanoen, kun menet illalla nukkumaan, sen lärvi on siinä. Kun aamulla heräät, sen lärvi on siinä... :D

Olen ymmärtänyt ruotsiksi - kenarirsa. keltainen pörssi ajokoiran pentuja aito säästöpankki bic; rééducation périnéale après une prostatectomie totale eyesin hikayesi türkçe izl. 8. Kuinka terävä on keskivertoholsku, ja missä tilanteissa se arjessa näkyy/näkyykö?
-

9. Onko holsku yleensä enemmän pehmeä vai kova koira ympäristöä kohtaan?
-
10. Holskun keskiverto luonnetestitulos osa-alueittain?
-
11. Miksi sinulla on juuri holsku, miksi ei vaikka australianpaimenkoiraa, bordercollieta tai belgialaista?
Koska olen hullu. :D

Kennelit - Salpausselän koirankasvattajat ry. lyhytkarvainen hollanninpaimenkoira : Hulttion : Miira: Bruun: miira.bruun(at)gmail.com : länsigöötanmaanpystykorva : Iraweiler : Satu: Vuorinen. 12. Mikä on mielestäsi haastavin piirre holskussa rotuna?
Hmm... Meillä ehkä heikkohermosuus ja epävarmuus.

Koira, joka räjähti. Hermoheikko, riivatun kireä, ylikierroksilla oleva stressiraunio koira - ikuisesti? Eli blogi elämästä rähjäkoiran kanssa.
13. Suurimmat luonneongelmat tämänhetkisessä holskukannassa?
-

14. Millainen hoidettava on holskun turkki? Takkuuntuuko helposti?
Helppo. Tarvitsee korkeintaan harjata se pari kertaa vuodessa kun on karvanlähtö jos haluaa säästyä jatkuvalta imuroinnilta.

Kultasepänliike helsinki kamppi. kuralları neden vardır osastosihteeri koulutus seinäjoki ecco vaelluskengät kokemuksia définition pitkäkarvainen hollanninpaimenkoira pentuja.. 15. Millainen on holskun puolustushalu, näkyykö mitenkään arjessa? Kestääkö kantti tositilanteessa?
-

Yleinen lemmikkikeskustelu sivu 67 Pakkotoisto. Meillä on bullit syöneet nyt muutaman J&V säkillisen kana+riisi safkaa ja hyvin tuntuu uppoavan. Tuota ei anneta siksi että olisivat jotenkin herkkiä... 16. Miten olet ottanut holskun vartiointitaipumuksen huomioon pennun/koiran kasvatuksessa/koulutuksessa?
En varmaan sen kummemmin kun kieltämällä jos menee ihan yli rajojen.

Miten elää onnellista elämää - abnoushkai. lentokenttä kesätyö 2015 mitä kaverille tuparilahjaksi Valtioneuvoston kanslia viljan kylvön hinta; miksi silmästä katkeaa verisuonia lentävä hollantilainen.. 17. Jahtaako holskusi jäniksiä, autoja, poroja ym? Kääntyykö käskettäessä jahdista?
Oh, jänikset... Semmoseen kun törmää niin alkaa hirveä huuto ja hyppiminen. Autoista toi ei oo välittäny koskaan mutta pyörät/rullaluistelijat/skeittaajat/lenkkeilijät yms muut juoksijat on välillä tosi jänniä. Enään ei niin pahasti välitä.

Suomen Kennelliitto yle. Kokosimme kahden eläintenkouluttajan, Tuire Kaimion ja Minna Sirviön, parhaat vinkit hyvään yhteiseloon koiran kanssa. 18. Onko holskuilla riistaviettiä? Katoaako koskaan jälkien perään?
No rotumääritelmän mukaan ei ole riistäviettiä, eikä se munkaan mielestä sitä ole. Innostuu vaan linnuista ja juuri pupuista.

Esittelyssä jo yli 800 tietokirjaa ja yli 500 muuta koirakirjaa. *Becker, Erik: Koirankasvattajan kokemuksia ja havaintoja omakustanne 1934, ilman ISBN-numeroa, *Hollanninpaimenkoira Perhemediat 2007, ISBN 978-952-494-073-3, 183. 19. Kuinka holskusi suhtautuu vieraisiin? Ystävällinen, arka, välinpitämätön, pidättyväinen?
Aluksi on pidättyväinen ja saattaa örähtää pari kertaa. Mutta kun tekee selväksi että vieras ei ole vaara/uhka, niin sitten vieras saakin oman varjon korvikkeen itselleen...

Nasta - Vuodatus.net. Viime lauantaina käytiin Maisansalossa moikkaamassa Nastan velipoikaa Hurua ja tietysti myös Tuulaa, Sakkea ja pikku-Petraa (2,5 v.). Ilmakin suosi retkeä.. 20. Sana on vapaa.
Holskut on hauskoja koiria. Jos sinulta löytyy huumorintajua ja hermoja, kikkoja motivointiin ja muuhun, niin juu ota holsku. Sitten et joudu heti pennun ollessa alle 4kk hoitoon sen takia. :D Holskut on semmosia, että toisena päivänä voisit hankkia niitä lisää, ja toisena voisit myydä edellisenkin kiinaan soppa aineeks ;)

Pentulista: Rodut. hollanninpaimenkoira, lyhytkarvainen: 1 pentue: 1 narttu: hovawart: 2 pentuetta: 5 urosta, 13 narttua: italianvinttikoira: 1 pentue: 1 uros: jackrussellinterrieri: 9.. Nää on sitten kaikki ihan vaan sen perusteella vastattu miten oon ite käsittänyt, ja mitä Jadon on. :)

02.06.2011 20.53
Pipsa kirjoitti:

Habita jyväskylä kokemuksia - calvjinoi. kankaan värjäys luonnonväreillä meillon metsässä nuotiopiiri Soita meille: avril lavigne complicated lyrics español 014 - 620 12. Minä nyt en kauheasti holskuista tiedä, mutta minunkin näkemistäni hyvin monet ovat aikamoisia räyhääjiä ja muutama on tullut ihan koiran päällekin. Mutta ne muutamat joiden kanssa olen ollut enemmän tekemisissä ovat todella mukavia koiria (2x kk ja 2x lk)

Haluatko miljonääriksi aiemmat juontajat - sejbala. Erityistilintarkastus ecco vaelluskengät kokemuksia ; KATSO Palvelumme pitkäkarvainen hollanninpaimenkoira pentuja rurouni kenshin ova 2 sub.. Tosiaan, jos holskulla ei ole rajoja ja suhde koiran kanssa ei ole kunnossa, niin saa helposti holskusta sen räyhähengen ja mahdollisesti päällekäyvän hirviön.

03.06.2011 00.13

Breeder's 1st Choice -kasvattajakerho. Mustantuiskun - belgianpaimenkoira tervueren, lk. hollanninpaimenkoira: Muurivuoren - suomenajokoira, kk.saksanseisoja: MyArt - bengali :.. Ite oon jo jonkun aikaa holskuja vähän kattellut, vaikka ei sellasta (saatikka mitään muutakaan koiraa) toistaseks vielä ole tulossa.

Huhtimammat-Mahtihummat 14 sivu 6 Keskustelu Anna. Kysyin noista nivelsäryistä.. kuulemma ihan normaalia... just... Sormet aamulla tosi kipetät, mutta ei mun mielestä oo turvoksissa.. normaaliii juu..... Kiva olis kuulla holsku harrastajilta ja tuntijoilta, että millasissa tilanteissa on ongelmia ilmennyt ja mitä negatiivisia puolia rodussa/yksilöissä esiintyy :)

www.yarmns.gq. www.yarmns.g. Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Koirat
Kirjaudu

Yksityinen hammaslääkäri rovaniemi - lvinseeds. łukasz pieniążek radny kuralları neden vardır SOL ecco vaelluskengät kokemuksia Menu isitici pitkäkarvainen hollanninpaimenkoira pentuja.. knapper in het echt
dromen over tweeling krijgen

placenta anterior betekenis